Weekend

16 februari 2014 - Guangzhou, China

Ik had me bedacht om het chinese weekend goed in te luiden. Dit idee viel in het water.  Wat begon met een Valentine dinner in een EUROPEES restaurant, eindigde het op mijn verwarmde toillet bril thuis. Maar het weekend heeft me wel weer een leuk verhaal opgeleverd.

BIRTday

Zaterdag avond ging ik met Ahwo mee naar een verjaardag van de dochter van zijn vriend. We zouden met zijn vrienden wat gaan eten, lekker want ik had best wel trek. ’s Morgens hadden we in de haven een spoort paintball gedaan zonder paint, maar met van die minikogeltjes en had het de hele dag gedaan op één hamburger. We komen als laatste binnen, weer niemand die engels praat dus speel maar beetje met de kinderen.  Al snel komt het eten…. Ai weg trek!! Wat op de draaischijf komt te staan zijn 8 baby duiven van 19 dagen oud, helemaal nog in goede staat. Ik vertel Awho dat ik dit liever niet eet, dat is goed. Ik begin aan mijn bakje met rijst en kijk vol bewondering hoe ze het duifje uit elkaar trekken en het sap met een rietje uit zijn gat drinken. Alles verdwijnt één voor één  in hun mond, poten, vleugels, kop. Het vlees wordt in hun mond met een groot zuig geluid gesorteerd van de botjes en het wordt uitgespuugd op een bordje op tafel.  Oef ik hou het vanavond wel alleen bij rijst!!

Spleetogen

Dezelfde avond maken we nog even een wandeling langs de rivier naar de club van een vriend van Ahwo. Alles is verlicht, echt super! Daar moeten we door de club naar boven. Ik word natuurlijk weer verschrikkelijk aangestaard. Erg ongemakkelijk, maar geeft me ook wel een goed gevoel, want lieve vrienden ik lijk dus NIET op een chinees!! Eenmaal boven doen we weer het dobbelspel “liar”. Ze stoppen om en om geld in een potje. Ik vraag aan Ahwo, wat de regel daar voor is en of ik dat ook moet doen. Het is om de drank te betalen en (Hollandse boys let op) natuurlijk hoef ik dat niet te doen, want in China betalen de mannen altijd voor de vrouw!!!  Jammer dat ik niet echt val op spleetogen, anders had ik een Chinees mee genomen naar huis.

Morgen mijn eerste stage dag, spannend maar wel leuk dat ik straks mijn eigen ding hier heb. Na een weekje eten, drinken, uitrusten en non stop op instagram zitten, want facebook is hier geblokkeerd, wil ik wel 'echt' wat doen!

1. Katinka:
    16 februari 2014
    Mooi! Ik had het wel geprobeerd pussy♥
  2. Astrid:
    16 februari 2014
    hii bo ik geniet van je leuke verhalen. Wat een bijzondere gewoontes daar, humor gelukki g hebben ze er ook hamburger en rijst. Veel succes met je eerste dag stage
  3. Elke:
    17 februari 2014
    Succes vandaag met je eerste dag op stage. Ben heel benieuwd! Doe je best en ontwerp wat moois! X
  4. Mariska:
    17 februari 2014
    Wel echt avontuurlijk eten, echt iets voor jou, haha!