Trendy Studio

18 februari 2014 - Guangzhou, China

Ik was nog niet bekomen van de duif of ik kwam zondag avond alweer in een Aquarium terecht. Niet om vissen te bekijken, maar om de één uit te kiezen en dan op te eten. Ik zei dat ik alleen garnaal lust. Na dat de groente op was, kwam de vis en er lagen 7 onwijs grote garnalen op tafel. Ik keek hoe ze het aten en probeerde het na te doen. Eerste rukte ik de kop er af, euhm het ging niet zo soepel dan als je het nu leest en er spoot een soort rood/roze achtig slijm uit, had direct al spijt dat ik garnaal had gezegd. Vervolgens zogen mijn tafel genoten de kop leeg, aten de achter kant op en kloven de scharen ook helemaal op. Ik heb alleen het lijf op gegeten en de rest maar laten liggen en thuis weer genoten van een heerlijke zak Nederlandse drop! ;)

Eerste stage dag.

Nadat Ahwo voor het eerst had getankt, zolang ik hier ben knippert het benzine lampje al, kwamen we aan bij Trendy Studio. Ik mocht direct beginnen met een ‘rest’ van iets meer dan een uur. Er was een verbouwing geweest en de vloer moest eerst schoon. Toen dat eindelijk gebeurt was, kreeg ik rondleiding, gesprekje met de manager en kennismaking met mijn collega’s.   Mijn dagen zijn lang van 9 uur tot half 7, maar denk dat ik het wel nodig heb want mijn taak is om een eigen Europese schoenenlijn op te zetten.  Ik moeten binnen een maand de eerste ontwerpen af hebben. Bij goedkeuring mag ik daarna samples laten maken en wordt er in eind April gekeken op de beurs of ze aanslaan. Vind het een leuke job, maar wel eng omdat de schoenen die ze nu maken absoluut niet dezelfde styl zijn als de schoenen die ik ga ontwerpen. Hoop dat ze het een succes wordt of überhaupt goed gekeurd gaan worden..

Werkdag 2 in Trendy Studio

Gisteren met Ahwo nog even naar de Canton tower geweest. Prachtige stad, ik zal vanavond de foto’s op de site zetten. Hele tijd gepraat over de chineze, over dat de man wordt uitgelachen wanneer ze een meisje krijgen, dat je pas vriendje mag vanaf je 25ste, dat je als kind wordt geslagen enz.. ik zeg crazy chinees people!!  Maar vandaag werkdag twee, in de lunch kwam ik erachter dat er behalve de manager nog twee meiden een beetje engels spreken. Dat maakt de lange dagen wel gezelliger. Ik denk dat als ik zo door ga ik binnen 2 maanden klaar ben met mijn taak, doe het maar wat rustiger aan. Dus genoeg tijd om even wat schrijven voor jullie haha

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Astrid:
    18 februari 2014
    Hoi bo ik hoop dat je voldoende drop mee hebt en anders snel wat vind wat je lekker vind. Tip: eten met je ogen dicht, haha.
    succes met het ontwerpen dat gaat vast goed komen. Groetjes van hier
  2. Elke:
    18 februari 2014
    Gaaf project! Ben heel benieuwd naar je ontwerpen. Gaan het vast goed doen op de beurs straks. Lekker je eigen ding doen, een nieuwe frisse wind in het het bedrijf. Wel lange dagen, maar leuk dat er een paar Engels spreken. Maakt het een stuk gezelliger inderdaad. Wat ga je vandaag eten? Zou het bij rijst en groente houden vandaag. Liefs!
  3. Mariska:
    18 februari 2014
    Gaaf zelf een schoenenwinkel ontwerpen! Tja dat eten, hahaha.
  4. Charlotte:
    19 februari 2014
    Wow BOOOOOOOOOOO

super dat je zo blog bij hou!! Ik wil het eigenlijk ook gaan doen maar ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen.....

Heel veel success en ik zie je snel in Shanghai he :P

xx