Almost the end

23 juni 2014 - Guangzhou, China

Het laatste weekje van mijn Chinese leven gaat in. Ik hoop dat het weer nog een beetje beter wordt, we hebben hier al vanaf woensdag heavy rain, want dan kan ik nog paar dagen genieten van de zon. Ik ben namelijk verschrikkelijk aan het vervellen en wil wel nog een beetje bruin zijn als ik terug kom. Verder moet ik deze laatste week nog naar stage, want ze zijn terug van de beurs en hebben me hulp hard nodig.  Maar dat vind ik niet erg, zijn lieve mensen en ga ze missen.

Maar dat is niet het enige wat ik ga missen van China. Ook het GOEDKOPE eten in de kleine restaurantjes, die overal te vinden zijn. Als je denkt ik wil iets eten, dan hoef je hier niet te zoeken. Overal is eten en ik hoef nooit te koken heerlijk. Al de verschillende soorten fruit.  Dat er altijd leven is, zelfs midden in de nacht kan je je boodschappen gaan doen. Dat je hier maar 5 min hoeft te wachten op de bus en anders een taxi pakt voor 7 euro.  Dat je hier niet netjes hoeft te eten of uit 1 gerecht hoef te kiezen. Je deelt al het eten hier. Dat je elke dag wel iets meemaakt. Maar er zijn nog veel meer dingen waar ik naar verlang. Een boterham, met harde korst, met kaas of pindakaas met noten!!!  Dropjes.  Glas Hollandse melk. SHOPPEN!! Frisse lucht. Een douche die je opendraait en je niet doet denken aan de geur van een zwembad. Mijn eigen bedje. Rustig in het ov gaan zonder geplet te worden of dat er foto’s worden gemaakt. Met mijn hondjes op de bank en gezellig met z’n allen eten.  De doarp’s feesten. En dat ik weer met iedereen in mn eigen taaltje kan praten. Voor mij mag het al wel zondag zijn en als ik hier aan denk.

Oh nog 1 leuk ding wat ik jullie niet kan weer houden. Er liep vorige week van me werk naar de bus en er liep voor me een vrouw met een witte broek en ze was ongesteld. Want de opvanglap was door dr broek heen te zien. Tampons zijn ook bijna nergens te vinden, dus ik was benieuwd hoe dat nou zat. Ik voorzichtig geprobeerd te vragen aan mijn collega, als of ik zelf op zoek was naar tampons. Ze vertelde me dat ze de chinese vrouw dit niet gebruikt, het doet namelijk pijn. Het blijkt dat hun gat heel klein is, want ook meer dan de helft van de chinese bevallen van hun kind met een keizersnee, omdat de dokter hen verteld dat een normale bevalling niet gaat passen. Nou dan kan je na gaan wat de man in de broek heeft hangen hier. Geef mij maar lekker de Hollandse man ;)

1. Judith:
    23 juni 2014
    Heerlijk verhaal om 's morgens om 6 uur de dag te beginnen. Ik zal je verhalen echt missen maar vind het natuurlijk fijn voor iedereen dat je gauw weer thuis bent.
  2. Dilane:
    23 juni 2014
    HAHAHA Lachen.................. Nog 1 weekje genieten en dan lekker weer naar het Hollandse leventje. Nog veel plezier.
  3. Isabel:
    YESYESYEYSYEYEYSYSYSYSYYEYEYEYEYYEEYSYSYYYEYE
    HEERLIJKverhaal weer! en omg, ik wil ook echt niet weten wat voor wurmpje die gasten daar tussen de benen hebben hangen --

tot snel kleine drol
  4. Mariska:
    23 juni 2014
    Weer een verhaal zoals alleen jij dat kan schrijven, heerlijk. Maar ben blij dat ik je binnenkort weer gewoon in levende lijve kan zien! Geniet nog even en tot snel!
  5. Katinka:
    24 juni 2014
    Prachtig optie redaktie van een modeblad ??