Paradise of China

18 juni 2014 - Sanya, China

Een prachtig lang weekend gehad op Sanya. Als ik er zo over na denk, best wel weinig gedaan. We begonnen elke dag op het strand. Alleen de eerste dag kunnen bakken, want we waren even vergeten dat we toch wel dicht bij de evenaar zitten, en waren dus ook beide al direct 2 kreeftjes. Ik ben nog nooit verbrand, maar oeeeh ja dat doet best pijn haha. Op Sanya laten veel chinezen hun trouw foto’s maken. Nou ik kon me ook in de schaduw prima vermaken. Alles werd uit de kast getrokken, kano’s, paarden, fietsen.  En echt slim zijn ze niet, het meisje lag klaar in de kano voor de foto, werd ze mee gesleurd door een golf.  Euh en nu? Zwemmen kunnen chinezen niet. Ze blijven aan de kant of zwemmen met een band of zelfs bandjes. Ja te hilarisch een kerel van rond de 40 in het zwembad van 1.6 met bandjes. Ik dacht toen ik met Freek en aho ging zwemmen dat aho zo mongool was, maar nee alle chinezen zijn het.  Maar goed gelukkig kwam niet haar man, maar de camera man haar redden. En ze lag nog in de zelfde pose als het begin, top model!

We sloten de dag af aan het zwembad. En weer genoten van chinezen kijken. Een oma, die zelf amper voor uit kwam met zwemmen, die badjuffrouw speelde. Ze leerde wat chinezen zwemmen. Haar les begon met drijven en dat was al een drama, de dames verzopen bijna. Maar ik denk dat dat komt door het gewaad dat ze aan hebben met zwemmen. Kijk wij zwemmen in bikini, maar zij zwemmen met een hele jurk of zelfs met een doorschijnend jasje. Want het mag natuurlijk niet te naakt en je mag zeker niet bruin worden.

Ons appartement was top, uitzicht op ons zwembad en de zee. Het was alleen niet zo makkelijk te vinden. Zo onvoorbereid als ik ben, kwamen Charlotte en ik aan in Sanya. Na dat de buschauffeur ons niet begreep, zijn we de taxi in gesprongen, maar die kende het hotel niet. Oke wij google maps aan en naar de taxichauffeur geschreeuwd, links recht.. Charlotte in manderijn ik in het kantonees, want geen idee wat ze hier spreken. Aangekomen bij het resort, hadden we dus al een hele zoektocht achter de rug, maar opzoek naar de receptie was nog erger. Wij maar rondjes lopen op het resort of we ergens een hoofdgebouw zagen, zie ik ineens in het midden een lange tafel met 2 computers en 2 chineze dames. Zou dat dan de receptie zijn?? Buiten?? Ja hoor dat was hem, natuurlijk alleen chinees, maar uiteindelijk begreep ze ons en nam ze ons mee naar de lift. Daar werden we gedropt bij een appartement met wat chinezen er in. Daar moesten we ons inchecken. Ik lach al helemaal in een deuk, als de woonkamer van die man de receptie is… hoe zou de rest dan zijn?? Maar de rest was prachtig en ik heb een super weekend gehad. Dan gaan 4 dagen veeltste snel.

1. Dilane:
    18 juni 2014
    Fijn dat je het naar je zin hebt gehad!!!!!
  2. Sampiee:
    18 juni 2014
    mooi Bo nog even genieten en dan halen we je op.....
  3. Opie:
    22 juni 2014
    Hallo lief kind, ik heb alles ook gelezen wat je allemaal geschreven hebt en wat heb je toch veel mooie dingen gezien. Maar het is nu nog zeven nachtjes en dan ben je weer thuis,iedereen heel blij natuurlijk. Wij vinden het ook fijn dat je terug komt !!!!!!!! In iedergeval een hele goede vlucht en dan zien we je wel . liefs opa en oma