Funny week

21 februari 2014 - Guangzhou, China

Zo even snel een update voor ik het weekend in ga. Deze keer geen verhalen over eten, want ben deze ben 2 keer naar de mc donalds geweest en de rest was “redelijk” normaal. Verder zit mijn eerste werkweekje er bijna op, morgen mijn laatste dag. Heb het erg naar mijn zin, leuke meiden en je mag alles doen wat je wilt. Even een power nap voor 30 minuten heel normaal!! Hier mag je gewoon even slapen als je moe bent en hard werken is het ook al niet echt. Ik zeg; Top job!

Fatwo

Woensdag mijn eerste taxi rit alleen gemaakt, zo hej dat is niet zo makkelijk als het lijkt.  They only speak Chinees! Dus als de chauffeur iets vroeg, belde ik Ahwo en deed ik mijn telefoon door de tralies tegen de chauffeur zijn oor en zo ben ik op plaats van bestemming gekomen. Vandaag weer: yes! Eenmaal op plaats van bestemming willen we gaan eten, Ahwo is aardig dronken naar een middag bier drinken met zijn vrienden. (Ik hoop dat het netzo grappig op jullie overkomt als het was.) We staan voor de lift te wachten en om de deur zijn een soort lach spiegels, Ahwo, ook wel Fatwho, is niet de alle slankste en zegt tegen Mr Fong en mij: i’m actually very skinny. Dan komt de lift, we stappen in samen met nog een paar andere mensen. Ahwo wilt er als laatste in stappen en alle alarm bellen gaan af: de lift is te zwaar!!! Ahwo moet wachten op de ander lift. Haha dit moest ik toch echt wel even vertellen. Ik kwam niet meer bij!

Suddenly

Het moet ook een keer mis gaan, gister na dat we bier hadden gedronken in de Masterbar, gingen we richting huis. Ahwo weer goed aangeschoten en had dus een driver besteld, die komt dan op de plek waar je bent en rijdt je dan in je eigen auto naar huis. Dus wij naar dat Ahwo zoek was voor 20 minuten, eindelijk op weg naar huis. Ik denk na 5 minuten bij me zelf: go rijdt die kerel toch sloom, maak an wil naar mn nest. Maar dan gaat hij naar de kant van de weg, ja hoor auto pech!!! Ik kijk op het dashboard en natuurlijk benzine lichtje knippert. Dus vraag: onee is de benzine op? Nee zegt Ahwo dat kan het echt niet zijn. Ze blijven proberen maar auto wilt niet meer starten. Ik word met taxi naar huis gebracht en Ahwo en de driver blijven bij de auto. Volgende morgen als we klaar staan om naar mijn werk te rijden, vraag ik of de auto het weer doet. Ja hij deed het vannacht weer INEENS, zegt Ahwo. We stappen de auto in en ik kijk weer op het dashboard en ook INEENS is de tank weer helemaal vol. Haha gekke chinezen.

Trouwens jullie zullen wel denken die Ahwo is wel vaak aangeschoten, ja dat klopt ook. Vaak alleen maandag en dinsdag niet. ;) En het zal dit weekend niet anders zijn, maar ik zal jullie niet van de leuke verhalen weerhouden.

1. Judith:
    21 februari 2014
    Remy zegt: geef mij zo'n baan waar je even een dutje kunt doen.
  2. Astrid:
    21 februari 2014
    Bo wat kun je leuk schrijven hilarisch om te lezen en zal je blijven volgen.
  3. Katinka:
    22 februari 2014
    Klinkt super !!leuk om je verhalen te lezen
    En met de taalfouten gaat het goed Bo.