Waiting

19 maart 2014 - Guangzhou, China

Nou als ik in Nederland ben zal je mij nooit meer horen klagen over wachten. Want dat doe ik hier zo bizar veel. Wachten op de eerste werkdag tot de vloer schoon is, wachten tot het half 7 is, wachten tot A ho me ophaalt, wachten tot er hulp komt met pech onderweg, wachten tot er eindelijk vrije taxi langskomt, wachten tot ik aan tafel mag zitten, wachten tot A ho klaar is met eten, wachten tot goede tijden weer 5 sec afspeelt, wachten ….. en nee dan heb ik het niet over de 15 tot 30 minuten waar we massaal over klagen in Nederland. Bijvoorbeeld bij het wachten op een vertraagde trein of het uitlopen bij de dokter. Nee dan heb ik het over minimaal een uur. Ik denk dat het in China heel normaal is. Er zijn zelfs mensen die wachten als job hebben hier. Ze staan dan op een kruispunt of bij de deur van een winkel en doen de hele dag niks anders dan wachten. Alleen maar stil staan,vreemde baan. Maar wachten word dus een van mijn kwaliteiten bij mijn volgende assessment verslag op TMO.

Lazy Sunday

Omdat ik zoveel op A ho moet wachten, had hij zondag een Bobo dag ingelast. Bobo is mijn chinese naam. We begonnen de morgen met een potje badminton op de club, waar ik nu verschrikkelijke spijt van heb, heb namelijk overal spierpijn. Die chinezen zijn bloed fanatiek en ik wil niet verliezen dat snappen jullie. Daarna zijn we gaan winkelen in een chinese shoppingmall, geluncht bij een (chineze) italiaan, en ik heb mijn nagels laten doen. Vervolgens zijn we naar de Metro gegaan, dat is de chinese Makro en voor het eerst zag ik echt westerse producten in Guangzhou, dus direct goed ingeslagen. Als je dan je kar hebt uitgepakt bij je auto, laat je hem daar gewoon staan. Je hoeft niet terug te lopen om hem netjes op de plek te zetten. Gewoon daar waar je het hebt uitgepakt laten staan. Na een uurtje/half uurtje komt er iemand die alle karretjes van parkeerplaats haalt. Het is immers nog de bedoeling dat je kan pakeren. Lazy ofnie? Die chinezen zijn sowieso verschrikkelijk lui. Bijvoorbeeld je komt uit de underground en gaat naar de exit of naar andere lijn dan kan je met de trap of de roltrap. Deze staan naast elkaar. Voor de roltrap is er ongeveer een rij van 10 meter en sta je lekker met z’n drieën op 1 trede. En voor de gewone trap staat niks, zelfs op de trap staat niks, maar vooral voor de roltrap blijven kiezen en weer lekker wachten. Maar goed we hebben de Bobo dag afgesloten bij een ECHT Turks restaurant. Het was even zoeken, zo ong. 5 weken, maar in het straatje zit een echt Turks en Italiaans restaurant. Heerlijk gegeten en waterpijp gerookt. Voor mij mogen er vaker zulke dagen komen!

All By Myself..

Nou meneer was weer dronken dus had me ’s morgens met veel gekreun en gepuf, en een half uur te laat, naar mijn werk gebracht. Hij stuurde vervolgens  10 minuten voordat ik vrij was nog even dat hij me niet kwam ophalen. Topper, maar nu kon ik wel naar die italiaan die ik zondag gezien had. Omdat nou allemaal met taxi te doen en die straten in chinees vertellen, beetje te veel werk. Dus besloot met het ov te gaan. Mijn collega vertelde welke bus ik moest hebben naar het station, hoe het werkte en liep mee naar de bus. Voor in de bus staat een doosje en daar gooi je 2 RMB in, euh 0,25 euro cent. En dan kan je net zo lang blijven zitten als je zelf wilt! Nou het begon lekker, want het is niet zo als in Nederland dat de bus chauffeur rustig optrekt omdat er mensen nog naar de plek lopen. Nee gewoon vol gas weg rijden. Dus ik lag direct al met me snuffert bij een chinees op schoot. Gelukkig kan ik sorry zeggen in het chinees en ben ik op een lege plek gaan zitten. Je moet beetje gokken wanneer je de uit moet, want alles is chinees. Maar het liep verder allemaal vlekkenloos!

Ooit echt alleen gedineerd?? Nou ik dus na gister wel, zat ik in mijn eentje op terras met me mega pizza. Maar het was het waard, alles om geen chinees te eten. ;)

1. Els:
    19 maart 2014
    Ik geniet van je verhalen, Bo. Wat heb jij een super tijd!
  2. Bertram:
    19 maart 2014
    leuk om je verhalen te lezen Bo , je schrijft leuk , veel plezier nog.
  3. Elke:
    Klinkt goed Bobo. Je kunt jezelf al mooi redden daar! X
  4. Dilane:
    19 maart 2014
    Was weer super leuk om te lezen, echt grappig, ik zie je al in de bus liggen haha
  5. Mariska:
    19 maart 2014
    Haha, had je wel willen zien in die bus. Stoer hoor dat je zo op pad gaat met de bus. Maar voor lekker eten heb jij wel wat over
  6. Katinka:
    19 maart 2014
    Topper echt expeditie robinson vrouw like your mum
  7. Opie:
    22 maart 2014
    We vinden je tof en eet lekker
  8. Yol:
    25 maart 2014
    hi bo
    geweldig.
    neem aan dat je wel eerst kijkt de volgende keer als de bus optrekt toch????
    Kun je een beetje uitkienen bij je op schoot beland
  9. Marijke:
    27 maart 2014
    ''Maar wachten word dus een van mijn kwaliteiten bij mijn volgende assessment verslag op TMO'' > hahahahhaa