En door stage week 2

27 februari 2014 - Guangzhou, China

Oke als ik dit vertel wil denk ik bijna elke vrouw straks trouwen met een chinees. Heb ik even mazzel, heb ze voor het op rapen hier. Maandag naar een chinese bruiloft geweest. En jaaaaa de bruid heeft op de dag 5 jurken aan! 5 JURKEN.

Bruiloft

Verder verschilt het niet zo heel veel met de Nederlandse bruiloft. Er is een taart die ze samen aan snijden en dan drinken ze een glas champagne en komt het eten voor de gasten. Er is nog een mini vuurwerk showtje. De bruid trekt een nieuwe jurk aan en komt bij elke tafel langs met haar vrienden om te proosten. De bruidegom doet dit ook. Wanneer ze alle tafels hebben gehad, dat zijn de enorm veel je kan het einde niet zien, dan hebben de meeste gasten het eten op en kan je weer naar huis. Alleen de beste vrienden en familie krijgen nog een feestje. Dus heb 1,5 uur op de bruiloft gezeten haha.

Wonderdokter

Woensdag bezoekje gebracht aan ziekenhuis. Ga niet schrijven hoeveel medelijden jullie met mij moeten hebben ;), maar wel hoe het gaat in een Chinees ziekenhuis. Nou je meld je aan en wordt door verwezen naar een arts. Dan loop je gewoon de kamer binnen, niks wachten in de wachtkamer. De arts vraagt: waar heb je last van? Hoelang heb je er last van?  Ze voelt aan je pols en je moet je tong uitsteken en ze weet wat je hebt. Hoe geweldig is dat. Ik vind het wonder artsen, die moeten we ook in Nederland hebben. Maar no worry about me, de rare gore chineze flesjes, drapjes en mini balletjes werken en ben al weer stuk beter te pas.

Zouden alle dames die het nog niet hebben gedaan even mijn enquete willen invullen en willen delen met jullie vrienden? Danku

1. Katinka:
    27 februari 2014
    Fijn dat het beter gaat Bobbie
  2. Katinka:
    27 februari 2014
    En dat voor maar 7euro toch,kunnen ze in Nederland nog wat van leren
  3. Astrid:
    2 maart 2014
    Gelukkig al weer wat beter te pas zoals je schrijft. De Chinezen staan bekend om de betere tak van sport in geneeskunde. Hopelijk heb je het niet meer nodig
  4. Opie:
    3 maart 2014
    Bootje ben je erg ziek geweest ? Hoop dat het nu beter gaat