Rich weekend

24 februari 2014 - Guangzhou, China

Richbaby

vrijdag avond weer heerlijk gegeten zoals jullie zagen. Daarna naar de club Richbaby geweest. Oef ik heb me ogen uitgekeken. Je komt er aan en er staan al wat milde dreamcars voor de deur. Je laat je kaartje zien en een werknemer brengt je naar je sta tafel.  We hadden een tafel met bankje, dus ging zitten en keek is even rond. Die chinezen zijn volgens mij gek op lichten, buiten is altijd alles verlicht met verschillende kleuren, maar binnen in de club kon je de non stop lichtshow ook niet missen. De chinese meiden, tijdens het stappen, fascineerde me nog meer dan de luxe uitstraling die de club had. Ik kon ze niet op de foto zetten, dus zal ze even omschrijven: nep nagels, nep wimpers, nep haar ( en dan ook echt acction nep), haar zo lang mogelijk en hakken zo hoog mogelijk, geen één iets vollere meid en dat ze zo slank zijn willen ze graag laten zien.

Onze bestelling werd opgenomen. Je besteld geen glas maar direct een hele fles. Daar krijg je dan shot glaasjes, gewone glazen en ijsbak met tangetje bij. Die shot glaasjes worden steeds gevuld door de bediening. Deze giet je dan in je eigen glas over. Voor als je een nieuwe fles wilt bestellen, staat er een licht staaf op tafel, deze hou je de lucht in (5 sec) en de bediening is er. Ook kan je hapjes bestellen en als er 1 op de grond valt, kan je het bijna gewoon opeten. Er lopen namelijk allemaal mensen met blik en bezem en vegen alles op wat op de grond licht.  A ho (ja blijkbaar schreef ik zijn naam steeds fout) besteld een fles sterke drank en water. En we doen eerst weer spelletjes met zijn vrienden, dit keer ook meiden, maar weer geen engels. Vermaak me prima, na ongeveer 3uur nemen we even een kijkje op de dansvloer. Oke ben aardig wat dansmoves gewend van Club Epic, vooral duitsers, en van Isabel ;),  maar de chinese moves slaat echt alles. Weet niet eens of je dat nog dansen kunt noemen, heen en weer gezwaai met armen en gespring. Echt dansen doe ik niet, uitwijk meer de ledenmaten van de chinezen die richting mij komen. De einde van de avond is in zicht. We gaan nog even naar de MC, want zoveel had ik niet gegeten van die krokodil, en dan ons bed in.

Golfmembers

Ik moet mee van A ho naar een soort wijn brouwerij met de golfmembers. Echt geen zin, maar het is belangrijk voor hem zegt hij, dus ik ga mee. Geen reed aan want alles wordt in het chinees verteld en we mogen niet eens proeven. Na de rondleiding krijgen we thee en beginnen de mannen te praten, naja praten doen ze hier niet ze schreeuwen vooral. Ongeveer een uur later komt er een kerel binnen met zijn kraagje omhoog, sjaal om en mega zonnebril op achter hem loopt een meid in een licht blauw pak en ook zonnebril op, die ze ook de hele middag niet meer af doet. Ze worden begroet en ik moet echt moeite doen om mijn lach in te houden. Wat een wanne be’s. Hij blijkt een politicus te zijn. We gaan naar de auto en rijden naar het restaurant. Daar krijgen we een VIP kamer met één grote ronde tafel waar we met 20 man aan gaan zitten. Naja dat aan gaan zitten duurt altijd verschrikkelijk lang in China, want je kan niet zomaar ergens gaan zitten. De Big Boss, belangrijkste persoon/ meeste geld, zit in het midden van de tafel met zijn gezicht naar de uitgang. Hoe minder belangrijk je bent hoe verder weg je van hem kom te zitten. Jullie snappen dat ik er dus direct naast zat ;) nee ik zat ver van hem af en was de blij van ook, want hij stinkt uur in de wind naar parfum. Hij is alleen maar aan het woord en iedereen luistert. Hij leest een gedicht voor over guangzhou, brenkt een toost uit, als je zijn glas aan raakt moet je lager tikken met je glas dan hij, want hij is “meer” dan jou, en neemt de eerste hap eten. We kunnen beginnen. A ho at pas toen de Politicus weg was, want als de big boss wat aan hem wou vragen wou hij direct antwoord kunnen geven en niet bezig zijn met zijn eten. Ik at ook niet, want er was alleen schildpad, slakken, kip met kop, hele vis en ander vies vlees met huid.  Verlang naar maandag, de lunch op werk, dat is ten minste normaal eten.

Eeeeeeen ja hoor het is maandag! Over 15 min ga ik lunchen. Vanavond naar een chinese bruiloft, ben erg benieuwd.  Maar eerst weer dagje “hard” werken.

1. Mariska:
    25 februari 2014
    Zo te lezen vermaak jij je prima!
  2. Michel:
    25 februari 2014
    Dat wat jij mag eten door zou ik ook wel willen :) lijkt mij wel lekker!
    Maar niet bij de MC
  3. Katinka: