Hong Kong you were great

19 mei 2014 - Hong Kong Island, China

Hong Kong wordt ook wel het Las Vegas van China genoemd. Dat kan ik begrijpen. Het zijn een aantal eilanden bij elkaar, gigantisch volgebouwd met hoge en verlichte gebouwen.

Zaterdag kwam ik aan in Hong Kong zonder internet in de keiharde regen zoekend naar mijn hotel. Ik was er iets later dan gepland, een beetje verdwaald, dus we zijn direct opzoek gegaan naar restaurant voor dinner en daarna even langs de boulevaard gelopen. Zondag moesten we weer vroeg uit de veren voor een ontbijt met de baas en bazin van Charlotte.  Eerlijk ontbijt gehad en nog even gezwommen op the rooftop van hun hotel. Betere start van de dag kan niet. Die dag even door de plaatselijke markt gelopen en The avenue of stars, alleen viel ons avond plan in duigen door de keiharde regen. Dus we hebben de lichtshow bekeken. Een spel ingevuld op straat, daardoor durex & champagne gewonnen en terug gegaan naar het hotel.  De volgende dag vloog ik ook alweer vroeg naar Taiwan.

Vrijdag middag was ik weer terug in Hong Kong en zijn we richting het strand gelopen. Wat desserts gegeten, genoten van het uitzicht op het strand met regen en terug naar het hotel om ons klaar te maken voor een avond stappen. Fles champagne achter over gegooid en op zoek naar Hollywood street. Naar wat rond te hebben geslenterd, hebben we het maar gevraagd aan wat chinezen waar een goede Party was. Natuurlijk mochten we met hun mee, want zo gaat het altijd in China. Op naar club Magnum. Eenmaal daar moesten we ons paspoort laten zien. Oeps ja die hadden we niet mee en zonder kwamen we er toch echt niet in. Okeee, terug naar hotel paspoort ophalen en weer terug naar de club. Eenmaal binnen in de club en de chinezen weer terug gevonden, konden we los gaan op het podium. In de club stonden wat strippalen waar wat gekke chinezen om heen aan het dansen waren. Opeens ging het licht aan, de muziek uit en kwamen de wat politie agenten binnen. Charlotte was er klaar voor ze dacht dat dan eindelijk de stripshow ging beginnen. Dit was niet het geval. Het was een politie controle!! Iedereen moest stil zijn en paspoort laten zien. Als je dit niet had moest je mee naar bureau, nou wij blij dat we terug waren gegaan. Dit duurde ong. 40 min. en toen konden we weer verder feesten. In Nederland maak je dit niet mee, sowieso hebben ze hier veel meer gezag voor de politie dan in ons land. Hier mag je niet eten en drinken in de underground. Dat doet dan ook niemand, echt niemand. En wordt er geld opgehaald van de bank, gaat dat niet zo als in Nederland. Nee hier loopt er 1 man met de geld kist en 2 ernaast met een geweer. Gewoon rustig het hele winkelcentrum door naar de auto en niemand die ook maar bedenkt om in de buurt van die kist te komen.

Maar goed een gezellige avond gehad tot 6 uur ’s morgens. natuurlijk weer regen toen we terug wouden naar huis, dus ik snel een kerel gezocht met paraplu en terug naar het hotel en 8 ging de wekker. Want we wouden beiden nog de enorme Buddha zien en we moesten rond 17 uur al weer terug naar huis. Het was prachtig weer dus we dachten we hebben geluk, we hebben straks prachtig uitzicht op de buddha. Maar hoe dichter we bij de buddha kwamen hoe meer wolken. Het uitzicht was dus ook minimaal (zacht uitgedrukt) maar we zijn er geweest, hebben hem gezien (wat minder helder) maar goed de wolken gaven ook wel een beetje een extra mysterieus effect. Toen terug naar ons eigen plekje in China. Mijn terug reis ging niet zo vlekken loos als de heen reis.

Ik had mijn kaartje gehaald voor de underground naar het internationale station, waar ik mijn trein moest hebben. Ik had nog wat Hong Kong dollars over en dacht ik neem nog lekker een broodje en wat fruit mee in de trein. Want straks zit ik weer even een tijdje aan de noodles. Dus al mijn HK dollars opgemaakt.  Onderweg naar het internationale station moest ik van metrostation wisselen, ik mijn kaartje in de poortjes gedrukt, kwam hij er niet meer uit. Shit happends. Ik naar zo hokje om het uit te leggen, maar natuurlijk snapte die kerel er weer geen hol van. In middels begon de tijd te dringen. Ik op zoek naar pinautomaat.... nergens.  Al rennend naar het andere station, met mijn roze koffer, handtas, tas vol cadeautjes uit Taiwan en rood hoofd van de hitte, kwam ik op het geniale idee om mijn HK ov kaart, waar niks meer op stond, te verkopen. Dit gedaan en met dit geld een nieuw kaartje gekocht. Gelukkig toch nog mijn trein kunnen halen en top week gehad in Hong Kong.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Michel:
    19 mei 2014
    Wat moet jij toch hard werken echt afzien
    Gr Michel
  2. Isabel:
    19 mei 2014
    haha, ik zie je al helemaal gaan met je roze koffertje!!
  3. Dilane:
    Humor!!
  4. Katinka:
    19 mei 2014
    Mooie foto's en goed stuk !!
  5. Mariska:
    26 mei 2014