Gouden ondekking

1 april 2014 - Guangzhou, China

Ik begin vanmorgen niet met een grap, maar hier in China is het ook gewoon 1 april. Alleen hebben de chinezen niet echt grappige humor, dus ben benieuwd wat vandaag gaat brengen.

Good chinees food

Helaas is onze kokkin op stage, plus wat mensen van de sample room, vorige week ontslagen wegens bezuinigheden. Dus er is geen lunch meer, we moeten wat bestellen of buiten gaan eten. Ik verheugde me altijd zo op de lunch. Nu zag ik de bui al hangen, gaan we weer raar eten natuurlijk.. Maar ik ben ergens achter gekomen: Chinees eten is zeker WEL LEKKER, maar kies het goedkope eten!   Hoe goedkoper het eten hoe lekkerder.  Ik eet nu lunch met wat collega’s op straat voor 10 RMB, 1,5 euro ofzo, het is super!!  En ik weet niet wat ze hier in het eten gooien maar het is top spul. Ze eten hier drie keer per dag warm, grote porties met veel rijst of noodle, koolhydraten in z’n meervoud, en toch is 80% hier slank. Af en toe zie je er maar een iets vollere tussen lopen. En ik denk dat je er ook erg stevige nagels van krijgt, want zelfs de mannen hebben  hier echt bizar lange nagels. Nou ik zeg importeren dat voer!

Dat breekt zo lekker de week

Gelukkig dit weekend ook alleen maar thuis gedineerd en twee keer naar de bioscoop geweest. Te geinig om te weten hoe dat hier gaat. Er is geen pauze onder de film, dus moet je naar wc of heb je dorst dan ga je gewoon onder de film de zaal uit. Dit doe je dan een beetje gebukt, zodat andere mensen denken dat dit voor hen doet, zodat zij de film kunnen blijven kijken. Feitelijk loop je gewoon nog steeds door het beeld heen, maar goed gaat om het idee! Dat idee van niet storen tijdens de film, is trouwens de enige keer hoor. Aangezien smakken gebruikelijk is in China en popcorn bij de bioscoop hoort. (1+1=2) en 2 = god wat irritant. Maar de popcorn in hier kan niet tippen aan de Nederlandse!!! Daarnaast is het ook dood normaal om je telefoon aan te houden, nu doen we dat in Nederland ook, maar hier maken ze de ook gewoon gebruik van hoor. Facetime, wechatten, het zorgt voor een leuke lichtshow in de zaal en ook voor wat extra geluidseffecten. Ze zijn hier blijkbaar gek op die effecten want lullen onder de film is ook toegestaan!

Maar alleen al omdat a ho niet dronken kan worden en ik weer die heerlijke popcorn kan eten, ga ik hier graag naar de bioscoop keer wat anders dan de kroeg!

1. Katinka:
    2 april 2014
    Ben blij dat ik niet gevoelig ben voor 1april grappen
  2. Mariska:
    2 april 2014
    Altijd fijn als eten goedkoop en lekker is. Wel raar dat ze daar niet dik worden van koolhydraten en wij wel.
  3. Bo:
    3 april 2014
    nee mam, daar ben jij veeltste slim voor!
  4. Ruud hessing:
    3 april 2014
    geweldig leuk geschreven. Je pas wat bederft je lijn goed in het straat beeld en geniet er maar goed van

groetjes ruud
  5. Astrid: