Easy job

25 april 2014 - Guangzhou, China

Ik zal jullie even op de hoogte brengen van de status van mijn eigen collectie. Het duurt helaas iets langer dan verwacht! 4 weken geleden is de hoofd van afdeling development ontslagen, omdat de design van de schoenen te oud was. Dat kan zomaar in China, de een na de ander komt niet meer terug en als je vraagt waar die is, ja ontslagen. Maar goed er is dus nu een nieuw hoofd en zij vindt het nog geen tijd vind voor mijn collectie. Ze wil eerst van alle goede out soles  die we nog hebben een variatie maken. Dus andere stoffen, kleur en bovenkant, omdat dit goedkoper is. Dan hoeven we geen nieuwe out sole en lace te kopen. Hiermee help ik haar nu. Mag als nog mijn eigen schoen bedenken alleen zit ik vast aan een speciale zool en daarna komt mijn collectie pas aan de beurt. Onze meningen zijn wel erg verschillend haha. Haar smaak is nog steeds erg chinees. Maar we zijn al aardig op weg. Van mijn eigen collectie heb ik alles afgeleverd en ik hoop dat ik er nog ben als ze mijn collectie gaan produceren  en of ze überhaupt nog geproduceerd worden. Je weet het nooit in China. Ze zeggen ja, maar bedoelen nee en bedoelen ze ja, zeggen ze ook ja.

Verder heb ik het nog steeds erg naar m’n zin op stage. Lieve collega’s, ik wordt nu elke dag begroet met; morning Bobo :D en mijn taken vind ik leuk om te doen. Ze zijn hier super flexibel met de regels en als je een taak af heb, wordt er eerst gevraagd of je even een rest wil. Ook heb ik al een aardig netwerk hier op kunnen bouwen, door klanten en “vriend”bedrijven.  Ben ook al over de helft, na dit weekend nog maar 9 weken en dan kom ik al weer naar huis. Super snel gegaan en nog steeds sta ik elke dag perplex van de chinese cultuur.  Bijvoorbeeld dat de vrouwen in China het zo makkelijk hebben.

Chinees women

Ze kunnen lekker alles laten groeien, zonder dat iemand daar van op kijkt of iets over denkt. En dan heb ik het niet alleen over been haar of bovenlip haar, nee ik schrok me de pleures toen mijn collega haar arm omhoog deed. Al mijn aandacht ging direct naar dat bosje lange haar onder haar oksel en nog steeds denk ik “wtf” als ik het zie bij de vrouwen. Ik wil dan ook niet weten hoe het tussen de benen zit bij sommigen. Maar het is slim, het scheelt aardig wat centen, van al die macht 3 scheermesjes die wij verslijten, en ook heel wat tijd onder de douche. Ook van een string hebben ze hier nog nooit gehoord. Dus het maakt niet uit als jij een mooie strakke broek of rok draagt en je ziet daar en slip rand doorheen. Hoe fijn is dat, geen stuk ondergoed tussen je bilnaad, iedereen draagt toch de omaslip! en Parfum?? Nee dat is alleen voor mensen die niet douchen en hun stank willen verbergen. Make-up dragen ze ook niet, alleen als ze uitgaan. Boeren&scheten in openbaar.. ja hoort bij de cultuur.  En ik denk dat roos, vet haar, wallen en mee-eters op de neus ook bij de cultuur hoort. Nou begrijp jij dan nog hoe de mannen opgewonden raken van deze vrouwen? Ik niet.. en toch doen ze het en dan moeten ze er ook nog voor betalen als ze ermee willen trouwen. Mannen geven hier geld aan de schoonfamilie als ze gaan trouwen met hun dochter. Ook betaal de man de bruiloft, de man betaald hier trouwens altijd voor zijn meisje. Bioscoopjes, etentjes, winkelen, zelfs als je als vriendin geld nodig hebt, bel je je vriend en krijg je dit. Goed leven die vrouwen he, enige wat je dan moet doen is niet tegen spreken. ja en amen. Ik zou niet kunnen ruilen haha

Morgen de eerste koningsdag, ik moet hem helaas missen, gewoon werken voor mij! Maar Freek heeft een oranjebittertje voor me meegenomen, dus ik maak een piep klein feestje met mezelf.

Have fun allemaal vanavond en morgen!

1. Katinka:
  2. Els:
    Nog veel plezier Bo!
  3. Dilane:
    25 april 2014
    Leuk je verhaal, fijne koningsdag alvast!!!
  4. Mariska:
    26 april 2014
    Laat het je smaken die borrel. Ik denk ook niet dat ik die dames bloot wil zien.
  5. Astrid:
    2 mei 2014
    Ha bo het blijft super je verhalen te lezen. Waar blijft de tijd. En al die feestdag en dat jij moet zwoegen komend volgend jaar weer gewoon langs. Ik snap dat je niet met de chinese vrouw wilt ruilen blijf jij maar mooi strak en fris haha