KTV

21 april 2014 - Guangzhou, China

Freek zit weer in het vliegtuig naar Nederland. Super gezellig gehad in China, grappig he elkaar even meeten aan de andere kant van de wereld!

We hadden het er samen over, dat je niet kan uitleggen hoe het in China gaat. Je moet er gewoon zijn geweest. Bijvoorbeeld vrijdag. Na het werk zijn Aho en ik naar Foshan gereden, voor een avond met Freek, Johnny en nog wat leveranciers. We hebben eerst wat gegeten. Na een gevecht met een krab, smurie van een garnaal en een boon op mijn rok, was het tijd voor de KTV. De KTV is in China erg bekend. Lekker karaoke zingen met je vrienden, maar dit was niet alleen karaoke zingen. In deze KTV wordt er weinig gezongen. Alleen toen ik bijna weg ging, kon ik nog even genieten van The voice of China. (Filmpje staat bij video’s) Hier gaat het om de ‘gezelschap dames’, laat ik ze zo noemen.  Je wordt naar een kamer gebracht en dan komt er een rij met dames, je kan dan als man een dame, helaas geen heren, kiezen of vragen naar een nieuwe rij.  Een leuke vlees keuring dus. Freek had de avond ervoor  al een meisje gekozen die engels sprak en die had die weer gereserveerd, dat kan ook. Je speelt drank spelletjes met ze, ze schenken je glas bij en als je terug komt van de wc hebben ze papiertje klaar voor je handen. Maar denk er niet te veel van het gaat niet verder dan handje vast houden. Jaa dat zegt Freek he, maar om 23 uur werd het volgens Johnny tijd voor mij om naar huis te gaan. Het is sowieso al niet gebruikelijk dat je een vrouw mee neemt naar dit soort KTV. Maar wat daarna is gebeurt weet ik natuurlijk niet!! Aho had ook een leuke avond met zijn roze iphone c. Geen interesse in zijn gezelschapsdame, hij heeft immers Marianna. Die geeft hem namelijk warme benen!! En dat kon deze dame niet.

Zaterdag met die dames, Freek, Johnny, wat vrienden van Aho en taikaho, mijn kleine chinese vriend, gegeten aan de rivier. Daar vertelde 1 van de gezelschap dames dat ze al is begonnen met zuipen op dr 6de.  Nou was ze ook al niet echt heel slim, dus daar stonden Freek en ik niet van de te kijken. Maar het is dus normaal om op jonge, na zeg gerust heeeel jonge, leeftijd te beginnen met alcohol. Je zou zeggen oefening baart kunst, maar niet in China! ook al beginnen ze op hun 6de zuipen kunnen ze nog niet. Als je rond 2/3 uur bij de ingang van een club kijkt, liggen de ong 5 chinese op de grond te kotsen, 4 staan de laven loos bij een boom, 3 proberen een taxi te krijgen met ondersteuning van de bewaking en de rest staat beetje te schreeuwen en om zich heen te zwaaien. en dan zit er ook maar 3% alcohol in dit bier. Freek had voor mij ook een fles passoa mee genomen, die Aho in zn bier gooide dat zorgde ervoor dat de avond eindigde met een erg dronken aho, maar weer erg gezellig.

Taiwan i come!!

Ik ben ook uitgenodigd om naar Taiwan te komen door Johnny. Dat laat ik me niet twee keer zeggen. 10 mei ga ik naar Hong kong samen met Charlotte, zij moet daar een aantal dagen werken en dan vlieg ik naar Taiwan. Je kan mijn planning volgen onder het submenu kaart. Ik krijg een eigen reisgids mee en een boyfriend als ik dat wou. Ik kan niet wachten.

Jullie hebben allemaal nog lekker dagje vrij, maar hier kennen ze geen Pasen natuurlijk. Dus ik zit al weer achter mijn bureau! Fijne 2de paasdag.

1. Danique:
    21 april 2014
    Leuk verhaal weer Bo! Zo bijzonder hoe anders alles daar is. En heel leuk dat je ook nog naar Taiwan gaat!! xx
  2. Dilane:
    22 april 2014
    Veel plezier in Taiwan.
  3. Katinka:
    23 april 2014
    Pik je ook maar weer even mee !Doe voorzichtig.Geniet ervan xje
  4. Charlotte:
    23 april 2014
    ik ben jaloers hoor. Terwijl jij lekker in Taiwan zit, zit ik achter mijn bureautjes te werken.. :(. Maar geniet ervan!! Tot de 10de
  5. Mariska:
    23 april 2014
    Dat klinkt goed, Bo. Lekker veel reizen je hebt groot gelijk. Het gaat er wel heel anders aan toe dan hier. Hoewel ik ook niet weet wat al die zakenmannen doen, haha.