Crazy China

5 maart 2014 - Guangzhou, China

Zouden jullie mij nog keertje willen helpen? Door jullie vrouwelijke vrienden, ook graag uit het buitenland, nog een keer attent willen maken van mijn enquete. Danku en gebruik daarvoor deze link: http://questionnaire.netq-survey.com/70b679d2-800a-4d0f-91ee-94a52ce7b732

Zondag morgen hebben A ho en ik een tempel bezocht. De tempel lag op de berg, dus we moesten aardig wat trappen op. Wat in een 40 minuten kan, hebben wij gedaan in 1,5 uur. Door op elke rustplaats ook even te rusten en zelfs op de trappen zelf even drinkpauze te houden. We werden zelfs ingehaald door oude mensen en ik moest A ho duwen. Eenmaal daar kon hij dan ook niet meer de trappen in de tempel zelf beklimmen. Hij was gebroken. Ik heb dit wel gedaan en het was een pracht uitzicht over het rijke gedeelte van Guangzhou.

Drawing

Even een up- date over mijn stage. Al het deskwerk is gedaan en ik ga nu eindelijk beginnen met ontwerpen. Ik heb natuurlijk wel een paar richtlijnen waar ik me aan moet houden. Het moet een simpele collectie worden op de trends van ss15 ( spring/summer 2015) voor jonge vrouwen.   Volgende week ga ik een weekje naar Shanghai en zoek ik daar de stoffen uit voor mijn collectie, natuurlijk ook om Shanghai te bekijken ben nu toch in China ;) Mijn eigen logo is ook binnen, abstract maar met een mooie betekenis voor mij.  Mag verder nog geen foto’s op internet zetten, maar wanneer het mag zijn jullie de eersten.

For sale

Op nationale pancake day, zat ik thuis achter een wokpan met kikkers. Nu niet denken oeh culinair een kikkerbil. Nee het is hier weer direct de gehele kikker, gelukkig wel zonder hoofd (met uitzondering). Dit gaat geheel in de pan met kokend water, die op tafel staat, en gaat ook weer geheel de mond in. Natuurlijk blijven er alleen weer een berg botjes over. mmmm, mijn Hollandse drop is bijna op ;) maar ik schrijf niet om weer te klagen over de eetgewoontes in Guangzhou.

Het is hier gebruikelijk om i.p.v. een tafelkleed oude kranten te gebruiken. Die pak je op en gooi je zo weg, easy want je hoeft niks schoon te maken. Na tijdje was ik de rijst wel weer zat en keek beetje in de krant. Onder aan de krant staan foto’s van chineze baby’s met een klein tekstje. Ik vraag aan A ho wat het is. En als je denkt dat chinezen niet gekker kunnen, dan heb je het mis. Deze kinderen kun je KOPEN UIT DE KRANT. Dit zijn kinderen waarvan ouders ze niet willen hebben en dan laten ze de kindos achter in het ziekenhuis. De meeste hadden een handicap=t, maar dit is toch bizar. Ik denk dat er wel 20 of meer foto’s in stonden. Oke ik kon me nog “enigszins” neerleggen bij de regel dat als je in China een jongetje krijgt je moet stoppen met kinderen krijgen, tenzij je ervoor gaat betalen. Omdat het hier anders nog voller wordt. Maar dit is echt te abnormaal. Ik heb een foto gemaakt en het staat er al op! Rare regels hier in China.

1. Isabel:
    5 maart 2014
    Hoe ziet je logo eruit dan? Ik wil graag dar een limited edition paar naar mij vernoemd wordt. Lijkt me vet. Xx veel plezier leuk verhaal weer!
  2. Opie:
    5 maart 2014
    Heel fijn dat je zo'n gave opdracht heb. De dingen die je meemaakt zijn wel heel bijzonder. Je blog is hartstikke leuk. Gr
  3. Mariska:
    5 maart 2014
    Wat erg van die kinderen, kan me niet voorstellen dat er iemand is die deze kinderen wil, als je maar 1 kind mag hebben. Ik wou dat ik heel rijk was, dan zou ik ze wel willen.
  4. Bo:
    6 maart 2014
    1 kind is alleen wanneer je een jongen hebt, als je meisjes krijgt mag je nog wel kinderen krijgen tot je een jongetje hebt. En deze regel geldt ook niet voor deze kinderen. Als je al een jongen hebt kan je dus wel nog een kindje uit de krant adopteren. Wanneer niemand de kindos op komt halen, gaan ze naar een soort tehuis met alleen maar deze kinderen en komen ze weinig tot niet buiten dit terrein. Ik heb ook nog geen mensen op straat gezien met een handicap. Erg triest!
  5. Mariska:
    7 maart 2014
    Dan hebben die kinderen in elk geval nog een kans, al is die erg klein.
  6. Opie:
    7 maart 2014
    Ik vind het erg dat dit in de wereld voorkomt
    Maar daar is het heel gewoon al jaren zo .Fijn dat je geniet van alle mooie dingen je bent er nu en wie weet de laatste keer ,genieten dus .een dikke kus oma
  7. Astrid:
    8 maart 2014
    Hoi bo daar was ik ook weer een keer. Je verhalen boeien en ja de cultuur is bijna niet te volgen voor.ons. toch mooi dat jij het kan zien, en vertellen. Ik ben zeeeeeeer benieuwd naar je collectie. Fijne zondag groetjes